Wat een lange klim

21 april 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

We dachten dat we hier op vakantie waren, maar het is hier afzien tenminste, dat was het vandaag. Maar dat was het zeer zeker waard.

We begonnen vandaag met het verzamelen om kwart voor 10. Zoals normaal op school waren er vandaag ook mensen die te laat waren. Rond 10 uur konden we weg en zijn we door klein China gelopen. Heel verrassend woonden daar alleen Chinezen. Wat normaal deze mensen in Nederland doen, overal foto's van maken (Maar dan ook letterlijk overal van) deden wij vandaag hier. Soort van payback...

Toen we klein China door waren zijn we de weg kwijt geraakt, of ja... zijn de docenten de weg kwijt geraakt. Na een lange dag gisteren konden we ze dat natuurlijk ook niet kwalijk nemen.

We kwamen aan bij de pier, dit riep voor een aantal van ons herinneringen op aan GTA (dat is een videospel voor de 50+''ers onder ons). Hier hebben we hele stukken in de zon gelopen tot we uiteindelijk aan kwamen bij een shopping gedeelte. Hier kregen we 15 minuten de tijd om daarna weer op tijd te zijn om door te gaan, ik hoor het je denken: "er waren sommige kinderen te laat" en het antwoord daarop is Ja.

Toen konden we door naar de fietsen. We kregen als Nederlanders uitleg over hoe we moesten fietsen en we kregen een helm op. Nadat we de fietsen hadden gehaald zijn we naar het strand gefietst voor een groepsfoto met de golden gate bridge op de achtergrond. Daarna zijn we, op dezelfde fietsen, naar de brug toe gefietst. Wat was dat een hel. De bergen, niet normaal. Hellingen die zo stijl waren dat het hoeken van 90° leken. Onderweg even gestopt voor een adempauze. Hier hadden we weer een tijd afgesproken om te vertrekken. Zoals gewoonlijk waren we er niet allemaal op tijd... Na dat we nog op de foto zijn geweest met een Chinese vrouw zijn we doorgefietst.

Nu komt het echte werk. De brug. Op een strook van 3 meter fietsen met: klasgenoten & mensen die nog nooit een fiets gezien hebben. Ohja en de voetgangers nog die er ook op liepen. Dat was wel even een uitdaging maar we zijn er met zijn alle heelhuids overheen gekomen.

Nadat we de foto's met de brug op de achtergrond gemaakt hadden zijn we verder door naar beneden gefietst. Dat was ongeveer een hoek van 90° alleen deze keer naar beneden. Dus allebei de remmen gebruiken en niet alleen de voorrem... Een deel van de weg was afgesloten maar ze zagen ons komen en zodra we zeiden dat we Dutch waren mochten we doorfietsen.

De meeste waren zo verstandig om met de boot terug te gaan en er waren er bij die niet zo slim waren om terug te fietsen. Ik wordt er al moe van als ik er aan denk. Degene die met de pond gingen kregen tot 16:00 vrije tijd zodat we om 16:00 konden verzamelen in de rij voor de pond... Tja, na een dag zoals vandaag was het wachten erop tot het fout ging en ja hoor. 2 konden er niet mee en moesten dus op de fiets terug... Een tocht van ongeveer 1 á 1 1/2 uur.

Op de pond hebben we nog een gezellig gesprek gehad met een vrouw met nederlandse roots.

Nadat we de fietsen ingeleverd hadden scheden de wegen van camper 5. Vandaar dat ik daar ook niks meer over ga schrijven.

Oh en vergeten te zeggen. Happy 420 day. Voor de niet junks onder ons, dat is de nationale wietdag over heel de wereld.

Groeten,

Camper 5 - Niels

1. Tamira:
    21 april 2018
    Wat leuk geschreven Niels en pffffff ben al moe als ik het lees. Maar jullie hebben het gedaan ... The Golden Gate ... top! Nu lekker uitrusten en slapen en morgen weer genieten met z'n allen.